Wish You Were Here..............

2011120623:58





 

Blackmore 經典的藍調吉他背景配上Night優美的歌聲,

Wish You Were Here這首歌則是讓我一聽就深深愛上。

不太建議單獨聽,也不太建議心情不好時聽,

因為那濃濃的哀愁感很快的就會佈滿你的心房,

                     逼得你落下淚來。

 

Wish You Were Here with lyrics






-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wish You Were Here

Wish you were here...
多希望你在身邊

Me, oh, my countryman,
我, 喔, 我的愛人
Wish you were here...
多希望你在我身邊.....

I wish you were here...
我好希望你就在身邊

Don't you know, the snow is getting colder,
你知道嗎? 雪讓一切變得更冷,
And I miss you like hell,
而我想你想得宛如身在地獄
And I'm feeling blue...
我變得越來越憂鬱....

I've got feelings for you,
我是因你而有了生命,
Do you still feel the same?
你也是如此同感嗎?
From the first time I laid my eyes on you,
當我第一次見到你的時候,
I felt joy of living,
我就感受到生命的喜悅,
I saw heaven in your eyes...
在你的眼裡看見了天堂....
In your eyes...
在你眼中..

Wish you were here,
多希望你在身邊

Me, oh, my countryman,
我, 喔, 我的愛人

Wish you were here...
多希望你在我身邊......

I wish you were here...
我好希望你就在身邊

Don't you know, the snow is getting colder,
你知道嗎? 雪讓一切變得更冷,
And I miss you like hell...
而我想你想得宛如身在地獄,
And I'm feeling blue...
我變得越來越憂鬱....

I miss your laugh, I miss your smile,
我想念你的笑聲, 我懷念你的笑容,

I miss everything about you...
我想念你的所有...
Every second's like a minute,
Every minute's like a day
讓我度日如年,
When you're far away...
當你身在遠方....

The snow is getting colder, baby,
雪變得越來越冷, 我的寶貝,

And I wish you were here...
多希望你在身邊....
A battlefield of love and fear,
在愛和恐懼互相纏繞交織之下,
And I wish you were here...
我需要你在我身旁.....

I've got feelings for you,
我是因你而有了知覺,
當我第一次注視著你的當下....
有你的陪伴

From the first time I laid my eyes on you...
當我第一次注視著你的當下....
your company
有你的陪伴



  •   還是 寒 於 2012-03-11 22:32 3F
  • 好 傷感 ... 

     
  • 版主於 2012-03-11 22:39 回覆
    嗯~是啊~聽的我心好酸呀~

    但很有味道不是嗎~



  •   Hyaline 於 2012-03-11 17:39 2F
  • 呃。。。先聽歌才看到花花妳的警語。。。
    果然不太適合一個人的時候聽。。。


  • 版主於 2012-03-11 17:45 回覆
    就別想太多喔~

    這篇是12月的時候發的~ 我剛剛都在修改之前的幾篇日記~

    我也沒有多好~聽完心情直落~趕緊跳開聽別的音樂~

    天氣已又濕又冷~感覺很不好~再跟著聽這首~唉~



  •   海鷗 於 2011-12-09 10:32 1F
  •  午安~來聽歌~^^~


  • 版主於 2011-12-10 19:34 回覆
    那麼好聽嗎~好友~