Simply Red - If You Don't Know Me By Now

2010062310:00



此首真的是經典藍調情歌~喜歡一首歌,有時候就是沒啥原因。
坦白說,我首次聽到這首歌是Simply Red 在1989年的冠軍版本,
這曲子在ICRT大行其道之際,烙印實在太深,頗有青出於藍之姿。

Simply Red 的主唱Mick Hucknall 詮釋這種靈魂藍味十足的老歌,
歌韻和味道都不亞於原唱Melvin Harold And The Blue Notes的黑人主唱Terry Pendergrass
獲得英國音樂獎最佳男歌手絕非浪得虛名。




If You Don’t Know Me By Now –Simply Red (1989)

If you don't know me by now
如果你現在還不了解我

You will never never never know me
你將永遠永遠永遠不了解我

All the things that we've been through
我們經歷過了這些事情

You should understand me like I understand you
你應該了解我,就像我了解你一樣

Now girl I know the difference between right and wrong
此刻,我了解對與錯之間的差異

I ain't gonna do nothing to break up our happy home
我並不想讓快樂的家破碎

Oh don't get so excited when I come home a little late at night
當我夜深時才回到家,別太激動

Cause we only act like children when we argue fuss and fight
因為當我們爭論、抱怨、吵架時,我們都太像孩子了

If you don't know me by now (If you don't know me)
如果你現在還不了解我(如果你不了解我)

You will never never never know me (No you won't)
你將永遠永遠不了解我(不,你不會)

If you don't know me by now
如果你現在還不了解我

You will never never never know me
你將永遠永遠永遠不了解我

We've all got our own funny moods
我們都只考慮到自己可笑的種種心情

I've got mine, woman you've got yours too
我只考慮我的,你也只考慮你的

Just trust in me like I trust in you
只要信任我,就好像我也信任你一般

As long as we've been together it should be so easy to do
自從我們在一起開始,那應該是再簡單不過的事了

Just get yourself together or we might as well say goodbye
只要讓你自己獨處,或許,我們應該說再見

What good is a love affair when you can't see eye to eye
當我們無法再雙眼注視對方,愛情韻事有何美意

If you don't know me by now (If you don't know me)
如果你現在還不了解我(如果你不了解我)

You will never never never know me (No you won't)
你將永遠永遠永遠不了解我(不,你不會)

If you don't know me by now (You will never never never know me)
如果你現在還不了解我(你將永遠永遠永遠不了解我)

You will never never never know me (ooh)
你將永遠永遠不可能了解我(喔~)