Crying in the Chapel - Elvis Presley

2012100122:07







這是貓王Elvis在1967年發行的"How Great Thou Art",

這是一張福音專輯,Elvis抓住每首曲子的特質, 充分發揮他的音質,

尤其在滑音方面運用自如,輕快如"If the Lord Wasn't Walking by My Side",
低訴如"Crying in the Chapel",都是超優的歌曲. 這也讓他再度登上舞台接近"聽眾",
同時為他在1969年的經典鉅作"From Elvis in Memphis"打下了基礎.


"Crying in the Chapel",也是"陶大偉"生前非常喜愛的一首,

陶喆在告別式中特別為他父親獻唱,此曲相當感性~讓我也很欣賞!






Elvis Presley - Crying in the Chapel




Elvis Presley - If The Lord Wasn't
                      Walking By My Side



Elvis - Memphis Tennessee










---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





                  Crying in the Chapel - Elvis Presley
                                           (在小教堂裡哭泣)
- 貓王

You saw me crying in the chapel.
你見到我在小教堂裡哭泣。
The tears I shed were tears of joy
我的眼淚流下了喜悅的淚水
I know the meaning of contentment
我知道知足的意思
Now I am happy with the Lord
現在我很快樂的與主同在
Just a plain and simple chapel
只是個平凡而簡單的小教堂
Where humble people go to pray
那裡是謙遜的人祈禱的地方
I pray the Lord that I'll grow stronger
我祈禱主我將堅強的成長
As I live from day to day
在我每日的成長中
I've searched and I've searched
我曾經不斷反覆的找尋
But I couldn't find
但我總是無法找到
No way on earth
無法在人世間
To gain peace of mind
獲得心靈上的平和
Now I'm happy in the chapel
現在我在小教堂裡很快樂
Where people are of one accord
在那裡人們是一致的
We gather in the chapel
我們聚在小教堂裡
Just to sing and praise the Lord
只是為了唱歌和讚美主
Ev'ry sinner looks for something
每個罪人尋找著什麼
That will put his heart at ease
那將把他的心平靜下來
There is only one true answer
真實的答案只有一個
He must get down on his knees
他必須用他的膝蓋跪在地上
Meet your neighbor in the chapel
在小教堂裡與鄰居相遇
Join with him in tears of joy
和他們一起相聚在喜悅的眼淚中
You'll know the meaning of contentment
你會知道知 足的意思
Then you'll be happy with the Lord
那麼你將快樂的與主同在
You'll search and you'll search
你將尋找,而且你一定會尋找
But you'll never find
但是你將永遠無法找到
No way on earth
無法在人世間
To gain peace of mind
獲得心靈上的平和
Take your troubles to the chapel
將你的煩惱帶到小教堂
Get down on your knees and pray
用膝蓋跪在地上並祈禱
Your burdens will be lighter
你身上的重負將會減輕
And you'll surely find the way
而且你將一定會找到方法