Why ... Frankie Avalon

2010062210:00
Why-Frankie Avalon

Natalie Wood-Frankie Avalon


我永遠不會讓你走! 為什麼? 因為我愛你
我會一直這麼地愛你! 為什麼? 因為你也愛我

楊德昌導演的《牯嶺街少年殺人事件》是敘述民國四十九年(1960)發生的故事,
因此,片中使用Frankie Avalon 1959年唱紅的Why做為插曲。

I'll never let you go
Why? Because I love you
I'll always love you so
Why? Because you love me

No broken hearts for us
Cause we love each other
And with our faith and trust
There could be no other

Why? Cause I love you
Why? Cause you love me

And I think you're awfully sweet
Why? because I love you
You say I'm your special treat
Why? Because you love me

We found a perfect love
Yes, a love that's yours and mine
I love you and you love me
all the time…

Yes, I love you…
Oh, you love me…

We found a perfect love
Yes, a love that's yours and mine
I love you and you love me
I love you and baby you love me
We'll love each other dear
forever…



我永遠不會讓你走
為什麼? 因為我愛你
我會一直這麼地愛你
為什麼? 因為你也愛我

我倆將不再心碎
因為我們深愛著對方
憑著我倆的忠誠與互信
不可能會有第三者

為什麼? 因為我愛你
為什麼? 因為你也愛我

我覺得你真是太甜美了
為什麼?因為我愛你
你說我是你的特別菜
為什麼?因為你愛我

我們找到了一份完美的愛
是的,一份屬於你我共同的愛
我愛你,而你也愛我,
此情不渝…

是的,我愛你…
喔, 你也愛我…

我們找到了一份完美的愛
是的,一份屬於你我共同的愛
我愛你,而你也愛我,
我愛你,而寶貝你也愛我,
親愛的, 我們會深愛著對方,
永遠地…